Відповідно до розпорядження
Антимонопольного комітету України від 28.11.2019 №23-рп «Про реорганізацію
територіальних відділень Антимонопольного комітету України» (зі змінами) з 1 червня
припинено виконання функцій Тернопільського обласного територіального
відділення Антимонопольного комітету України, визначених Положенням про
територіальне відділення Антимонопольного комітету України.
З 2 червня 2020 року виконання функцій, що
були віднесені до компетенції відділення, розпочато Хмельницьким обласним
територіальним відділенням Антимонопольного комітету України.
4 червня 2020 року Хмельницьке обласне територіальне відділення
Антимонопольного комітету України здійснило державну реєстрацію зміни назви на
Південно-Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету
України.
Довідково. З 2 червня розпочалося формування міжобласних
відділень Антимонопольного комітету України:
Північного (Київ) шляхом приєднання Житомирського, Чернігівського
та Черкаського відділень.
Північно-Східного (Харків), яке об’єднає Сумщину, Полтавщину,
Донеччину та Луганщину.
Південно-Східного (Дніпро), що стане центром також для Запоріжжя та
Кіровоградщини.
Південного (Одеса), яке куруватиме Херсонщину, Миколаївщину та Крим.
Південно-Західного (Хмельницький), до якого приєднаються Вінниця, Тернопіль
та Буковина.
Західного (Львів), що відповідатиме за Рівне, Волинь,
Івано-Франківськ та Закарпаття.

Отже,
18 територіальних відділень припинили існування як юридичні особи, натомість 6
стануть справжніми потужними регіональними центрами.
В усіх обласних центрах залишаться
відокремлені підрозділи Антимонопольного комітету України. Тобто подати заяву
чи скаргу, проконсультуватися, надати відповідь на запит органу Комітету можна
буде і у звичному місці, і в міжрегіональному відділенні. Формальна зміна буде
лише одна – адміністративні колегії діятимуть і ухвалюватимуть рішення та
рекомендації лише в нових міжрегіональних відділеннях.
Втілення реформи дозволить: створити
гнучку та ефективну систему із захисту конкуренції на місцях, скоротити
адміністративні витрати Комітету на утримання 18 юридичних осіб, організувати
найсучасніше методологічне забезпечення, уніфікацію правозастосування в
регіонах, усунення залежності від місцевих органів влади, що дозволить
ефективніше боротися із антиконкурентними діями
цих органів – створенням бар’єрів для входу на ринок, дискримінаційними умовами
в питаннях оренди землі, комунальної власності, доступу до ресурсів тощо,
зниження потенційних корупційних ризиків.
Результатом реформи стане значно ефективніше
вирішення регіональними органами АМКУ проблем місцевого бізнесу та дієвий
захист конкуренції в регіонах.