Головна » Прес-центр » Новини
14.07.2020
НА ФАСАДАХ МЕРЕЖІ АПТЕЧНИХ ЗАКЛАДІВ НА ТЕРИТОРІЇ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВИЯВЛЕНІ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ВІД НЕДОБРОСОВІСНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

Під час дослідження ринку з роздрібної реалізації лікарських засобів на території Одеської області на предмет додержання суб'єктами господарювання законодавства про захист від недобросовісної конкуренції Південним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) встановлено, що на фасадах аптечних закладів певного суб’єкта господарювання розміщуються рекламні блоки із позначенням «БЕЗ НАЦЕНОК*» (мова оригіналу).

Згідно з пунктом 12 частини першої статті 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення» торговельна надбавка (націнка) - сума витрат суб’єкта господарювання, що пов’язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) у роздрібній торгівлі, та прибутку. Гранична торговельна надбавка (націнка) є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб’єктом господарювання під час реалізації товару в роздрібній торгівлі.

Таким, чином визначення слова «націнка» представляє собою різницю між роздрібною і оптовою ціною товарів, необхідною для покриття витрат і отримання прибутку суб’єкта господарювання у роздрібній торгівлі.

На вимогу Відділення суб’єкт господарювання поінформував, що: ....Символ «*» - це примітка, яка зроблена для того щоб звернути увагу споживача на те, що позначення «БЕЗ НАЦЕНОК*»  відноситься не до всього переліку товарів розміщеного в аптеці, а лише до відповідного переліку товарів з відповідною націнкою, яка не перевищує 5% від закупівельної ціни…».

За результатами проведеного Відділенням анкетування споживачів лікарських засобів встановлено, що при ознайомленні споживачами із позначенням «БЕЗ НАЦЕНОК*» (мова оригіналу), може скластися хибне уявлення про те, що суб’єкт господарювання здійснює торгівлю за цінами, без націнок.

Конкуренція між суб’єктами господарювання на ринку роздрібної торгівлі фармацевтичними товарами, полягає в пропозиції споживачам кращих умов придбання, нижчих цін та додаткових послуг. Таким чином, інформація стосовно ціни на фармацевтичні товари (лікарські засоби) є суттєвим фактором, який впливає або може вплинути на наміри споживачів стосовно придбання товарів суб’єкта господарювання.

Дії суб’єкта господарювання у вигляді поширення неточної інформації щодо рівня націнки на лікарські засоби на аптечних закладах шляхом розміщення у рекламних блоках  інформації «БЕЗ НАЦЕНОК*» (мова оригіналу), в той час як суб’єкт господарювання встановлює націнку, яка не перевищує 5 % на визначений перелік лікарських засобів, містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

 

З метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, адміністративна колегія Відділення 09 липня 2020 року надала суб’єкту господарювання обов’язкові для розгляду рекомендації  припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства.

Консультаційний центр  |  Мапа сайту  |  Фотогалерея  |  Файловий архів
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Південне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України