26.09.2019
АМКУ ЗОБОВ'ЯЗАВ КИЇВСЬКІ КОМУНАЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА ПОВЕРНУТИ НЕДОПУСТИМУ ДЕРЖАВНУ ДОПОМОГУ

Київська міська рада затвердила та реалізує Програму економічного і соціального розвитку на 2018 2020 рокирограма). Нею передбачено будівництво та/або реконструкцію закладів освіти та охорони здоров’я, об’єктів благоустрою та спортивної інфраструктури, житлових будинків (за Програмою «Доступне житло» для учасників АТО), інженерних мереж, адміністративних будівель КМДА, Київського зоопарку.

У 2019 році на виконання Програми Київміськрада виділила 1,4 млрд грн.

Звернімося до Закону про місцеве самоврядування.  Він недвозначно вказує, що функції замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт мають делегуватися на конкурсній основі чи виконуватись самостійно.

А що відбулося у Києві? Департамент будівництва та житлового забезпечення КМДА передав ці функції комунальним підприємствам (створеним самою ж міськрадою) без жодного конкурсу.

Таким чином комунальні підприємства отримали:

·  «Спецжитлофонд» – 270 млн грн.

·  «Інженерний центр» – 270 млн грн.

·  «Житлоінвестбуд-УКБ» – 900 млн грн.

·  «Житло-сервіс» – 2 млн грн.

Ці комунальні підприємства (КП) залишають собі 2,5% виділених коштів як «утримання служби замовника». На схемі це виглядає так:

Описание: C:\Users\shelestyuk\Desktop\PortalManager-AMKUMOD РАБОЧИЙ\Temp\TempHtml.files\PM709image002.jpg

Чи є така схема вимушеним кроком? Антимонопольний комітет не може оцінити необхідність в створенні чи запрошенні через конкурс «посередника» між Департаментом будівництва та підрядними будівельними організаціями. Процес закупівель робіт та послуг є трудомісткою та надзвичайно важливою ланкою процесу, яка впливає як на якість робіт, так і на вибір кращої ціни (тобто, економію коштів міста).

Однак в межах своєї компетенції АМКУ встановлює порушення конкурентного законодавства України, в тому числі через надання органами влади недопустимої державної допомоги.

Повернімося до Програми розвитку столиці. Цитуємо: «Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та вдосконалення механізмів управління розвитком міста на засадах ефективності, відкритості та прозорості…, в результаті цього, підвищення конкурентоспроможності міста...»

Тобто, в гаслахконкуренція, а на практиціїї спотворення. Адже замість обрати організацію для організації закупівель послуг з будівництва та ремонту через конкурс (що могло б призвести до економії коштів киян), КМДА своїм рішенням передає цю функцію своїм же комунальним підприємствам і «дарує» їм 2,5% коштів, виділених на будівельні роботи.

Отже, невиконання Київською держадміністрацією умов Закону про місцеве самоврядування призвело до надання незаконної державної допомоги комунальним підприємствам, що, в свою чергу, спотворило економічну конкуренцію.

26 вересня 2019 року Антимонопольний комітет зобов’язав  КМДА повернути незаконну державну допомогу, визнану недопустимою для конкуренції (2,5% «на утримання служби замовника»). Водночас кошти, за які підрядні організації здійснюють роботи, не є державною допомогою, тобто, жодних загроз будівництву та реконструкції немає.

повернутись