Головна » Конкуренція » Недобросовісна конкуренція » Огляд показових справ
Огляд характерних справ, розглянутих Антимонопольним комітетом України у 4 кварталі 2012 року

ПАТ «Кохавинська паперова фабрика» розміщувало на обгортці туалетного паперу «Кохавинка» напис «Антисептичний». Розслідування показало, що фабрика, виробляючи продукцію згідно з відповідною технологією, не проводила додаткових розширених бактеріологічних та вірусологічних досліджень щодо наявності антисептичних властивостей готового туалетного паперу. Як відомо, антисептика – це комплекс заходів, спрямованих на пригнічення росту або знищення мікроорганізмів на біологічних об’єктах. Антисептики застосовуються для обробки шкіри, зокрема рук, операційного поля, ран тощо. У свою чергу, поширення неправдивої інформації призвело до введення споживачів в оману щодо антисептичних властивостей паперу. За вчинене порушення Антимонопольний комітет України оштрафував ПАТ «Кохавинська паперова фабрика» на один мільйон гривень. Порушення припинено.

ТОВ «Сандора» поширювало на упаковках сокової продукції неправдиву інформацію, що призвело до введення споживачів в оману щодо властивостей товару. Зокрема, на упаковках сокової продукції торгових марок «Сандора», «Сандора Мультиактив», «Сандора Мікс» безпідставно розміщувався напис «Ухвалено Міністерством охорони здоров’я України», а на упаковках гранатового та мультивітамінного нектарів торгової «Сандора» розміщувались написи «800 г гранатів - 1 л гранатового нектару» та відповідно «1 кг екзотичних фруктів - 1 л мультивітамінного нектару». Такі дії були визнані порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. Антимонопольний комітет України наклав на ТОВ «Сандора»  штраф сукупним розміром 3 млн. грн. Порушення припинено.

ТОВ «План-Еко» поширило у засобах масової інформації неправдиву інформацію про діяльність компанії ВКН Віндкрафт Норд АГ та причини припинення їхньої співпраці щодо будівництва вітряних електростанцій. Зокрема, йдеться про заяву директора ТОВ «План-Еко» про те, що компанія ВКН Віндкрафт Норд АГ не має наміру будувати вітряні електростанції в Україні після закінчення розробки необхідної проектної документації. Водночас ВКН Віндкрафт Норд АГ безпосередньо бере участь у спорудженні Красноперекопської, Овідіопольської і Татарбунарської вітряних електростанцій. Відповідно до укладених договорів інвестор зобов’язується збудувати вітрові електроустановки протягом трьох років із моменту отримання відповідних дозволів. Отже, поширена ТОВ «План-Еко» інформація не відповідає дійсності. Такі дії ТОВ «План-Еко» могли завдати шкоди діловій репутації ВКН Віндкрафт Норд АГ та були визнані недобросовісною конкуренцію . Порушника оштрафовано на 40 тис. грн. Порушення припинено.

Донецьке відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ТОВ «ДАЕРС» на 100 тис. грн. за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. Зокрема, ТОВ «ДАЕРС», реалізовуючи енергетичні напої «Black», виробництва ТОВ «Малбі Беверідж», виступило організатором та виконавцем акції, пов’язаної із проведенням чемпіонату Євро-2012. Як встановило Відділення, ТОВ «ДАЕРС» не вказало на етикетці цієї продукції термін акції, тим самим поширило неповну інформацію. Крім того, товариство під час проведення акції заявило призи – 50 запрошень на чемпіонат, які не були вручені. Такі дії ТОВ «ДАЕРС» могли ввести споживачів в оману. Відповідач визнав порушення та вжив заходів з метою попередження неправомірних дій у майбутньому.

Фармацевтична компанія «HERBION (PAKISTAN) PVT. LIMITED» поширювала неправдиву та неточну інформацію під час рекламування препарату «Ентобан» щодо застосування препарату (сиропу та капсул) для окремої вікової категорії. Зокрема, рекламні листівки компанії містили наступне твердження: «Дітям (від 2 до 10 років): 1-2 чайні ложки кожні 4 години». Водночас на сайті компанії зазначалося: «Младенцы: 1/2 чайные ложки». Однак, як вказано в інструкції, затвердженої Наказом Міністерства охорони здоров’я, засіб протипоказаний дітям віком до 4 років. Антимонопольний комітет зобов’язав фармацевтичну компанію «HERBION (PAKISTAN) PVT. LIMITED» припинити такі дії, оскільки вони могли привести до введення в оману споживачів. Порушення припинено.

Комітет оштрафував ТОВ «Торговий дім «Теркурій» на 70 тис. грн.. за поширення інформації, що вводить в оману. Під час розгляду справи було встановлено, що товариство зазначало на етикетках панчішно-шкарпеткових виробів неправдиві відомості про товар. Зокрема, на всіх етикетках продукції було розміщено зображення нагороди «100 кращих товарів України». Насправді, як показало розслідування, лише один вид продукції товариства був відзначений вказаною нагородою. При цьому, виробник брав участь у конкурсі на регіональному, а не загальнодержавному рівні. Отже, поширена товариством інформація на етикетках продукції, що не була відзначена нагородою, не відповідала дійсності. Це могло призвести до введення споживачів в оману. Колегія Комітету зобов’язала ТОВ «Торговий дім «Теркурій» припинити неправомірні дії. Порушення припинено.

Антимонопольний комітет України встановив, що вітчизняний виробник горілчаної продукції використовував позначення «ABSOLUT» та дизайн зовнішнього оформлення пляшки, які раніше почав застосовувати у господарській діяльності його конкурент – іноземна компанія «Абсолют Компані Актієболаг» (Швеція). Це стосується продукції Львівського лікеро-горілчаного заводу під назвами: «ABSOLUTE LVOV», «ABSOLUTE LVOV GOLD» та «ABSOLUTE LVOV PLATINUM». Оскільки компанія «Абсолют Компані Актієболаг» не надавала відповідної згоди на використання цього позначення, зазначені дії товариства визнані порушенням конкурентного законодавства. Така неправомірна поведінка могла призвести до змішування діяльності обох виробників. Антимонопольний комітет України оштрафував ПрАТ «Львівський лікеро-горілчаний завод» на 100 тис. грн. за недобросовісну конкуренцію. Компанії 21.11.2012 уклали мирову угоду, відповідно до якої Львівський лікеро-горілчаний завод провів інвентаризацію спірної продукції та вжив заходів щодо вилучення цієї продукції із закладів торгівлі та громадського харчування.

Івано-Франківське відділення Антимонопольного комітету України встановило, що ПрАТ «Мономах» поширювало інформацію, що вводила в оману, а саме повідомляло невизначеному колу осіб неправдиві відомості щодо споживчих властивостей зеленого чаю «Fruits» (надалі – Чай) власного виробництва, зокрема, шляхом використання на упаковках Чаю назви натуральних харчових продуктів «земляника + сливки», «суниця з вершками» та «Суниця & Вершки», а також зображення листя, квітів та плодів суниці, в той час як до складу Чаю входить ароматизатор «суниці з вершками», ідентичний натуральному. Такі дії ПрАТ «Мономах» могли вплинути на наміри споживачів щодо придбання продукту. На порушника накладено штраф у розмірі 65 тис. грн. Порушення припинено.

ТОВ «Живий квас» повідомляло невизначеному колу споживачів у рекламі неправдиву інформацю про споживчі властивості квасу «Арсеніївський». Зокрема, розповсюджувалась реклама наступного змісту: «Справжній живий квас – тільки «Арсеніївський». Такі дії є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, а саме: повідомлення ТОВ «Живий квас» невизначеному колу осіб, у тому числі в рекламі, неправдивої інформації про споживчі властивості товару, які можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) товарів цього суб'єкта господарювання. Антимонопольний комітет України зобов’язав ТОВ «Живий квас» припинити порушення та сплатити штраф у розмірі 68 тис. грн. Порушення припинено.

 

Відкриті дані  |  Мапа сайту  |  Файловий архів  |  Фотогалерея
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Антимонопольний комітет України