Головна » Прес-центр » Новини АМКУ » Новини АМКУ
06.07.2018
АМКУ ЗВЕРНУВСЯ ДО НКРЕКП ЩОДО НАДАННЯ РОЗ'ЯСНЕНЬ СТОСОВНО ПРАВОМІРНОСТІ ВИМОГИ ОПЕРАТОРІВ ГРМ ПРИДБАВАТИ ЛІЧИЛЬНИКИ ПРИРОДНОГО ГАЗУ, ЩО ВИЗНАНІ НЕПРИДАТНИМИ ДЛЯ ПОДАЛЬШОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ В ХОДІ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРІОДИЧНОЇ ПОВІРКИ, ЗА ВЛАСНІ КОШТИ ПОБУТОВИХ СПОЖИВАЧІВ

До органів Антимонопольного комітету України  надходять звернення від побутових споживачів щодо можливого порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Операторів ГРМ під час проведення періодичної повірки ЗВТ по об’єктах побутових споживачів.

Порядок проведення періодичної повірки лічильників природного газу населенню регулюється, зокрема, Кодексом газорозподільних систем, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП, Комісія) від 30.09.2015 № 2494 (далі – Кодекс ГРМ).

Так, відповідно до підпункту 4 пункту 1 глави 8 розділу X Кодексу, якщо лічильник газу, що перебуває у власності побутового споживача, визнаний відповідним органом у сфері метрології та метрологічної діяльності непридатним до подальшої експлуатації, рішення про доцільність його ремонту приймає Оператор ГРМ, ураховуючи технічні та економічні чинники.

У разі прийняття Оператором ГРМ рішення про недоцільність проведення ремонту лічильника газу Оператор ГРМ зобов’язаний протягом п’ятнадцяти робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (типорозміром не більше лічильника газу побутового споживача) для подальших комерційних розрахунків і в цей самий строк повернути побутовому споживачу його лічильник газу та письмово повідомити споживача про результати проведення періодичної повірки і прийняте рішення щодо недоцільності ремонту лічильника газу. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу Оператора ГРМ.

Проблемна ситуація, порушена у вказаних зверненнях, полягає в тому, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, після проведення періодичної повірки лічильника газу та визнання його відповідним органом у сфері метрології та метрологічної діяльності непридатним до подальшої експлуатації, а також після прийняття Оператором ГРМ рішення про недоцільність проведення ремонту лічильника газу, в актах приймання-передачі лічильника газу побутовому споживачу зазначають про необхідність придбання у 2-місячний термін нового лічильника газу за власні кошти споживача.

Такі дії Оператори ГРМ пояснюють тим, що тарифна складова витрат на повірку, ремонт та встановлення індивідуальних лічильників газу населенню, яка входить до тарифу на послуги з розподілу природного газу, на сьогодні є недостатньою для виконання у повному обсязі обов’язків, покладених на газорозподільні підприємства.

Таким чином, такі дії Операторів ГРМ, за певних умов можуть містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, призводити до ущемлення інтересів побутових споживачів, що було б неможливим за умов існування значної конкуренції на відповідному ринку.

З метою недопущення порушень законодавства про захист економічної конкуренції Комітет звернувся до НКРЕКП щодо надання роз’яснень стосовно відповідності (правомірності) вказаних дій Операторів ГРМ нормам законодавства у сфері газопостачання.

 

 

Відкриті дані  |  Мапа сайту  |  Файловий архів  |  Фотогалерея
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Антимонопольний комітет України