Головна » Прес-центр » Новини АМКУ » Новини АМКУ
06.04.2018
Орган оскарження АМКУ про підсумки діяльності за березень

На прес-брифінгу Голова Комітету Юрій Терентьєв, заступник Голови – державний уповноважений Комітету Андрій Вовк та заступник директора Департаменту – начальник відділу Євген Костенко розповіли про результати роботи Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за березень 2018 року.

Описание: D:\NEW_PortalManager-AMKUMOD\1.0.6.1.0.2.0\Temp\TempHtml.files\PM312image002.jpgКількість скарг, які надходять до органу оскарження, з кожним місяцем лише зростає, про що свідчить статистика. Зокрема, якщо в лютому цього року надійшло 585 скарг, то в березні їх кількість сягнула майже 800, у той час, як у березні минулого року надійшло 533 скарги.

Відповідно збільшилась і кількість розглянутих скарг по суті. У березні 2017 року Колегія розглянула 273 скарги, за аналогічний період цього року було розглянуто у понад півтора рази більше – 453 скарги.

За березень Колегією були прийняті рішення про задоволення повністю або частково за 263 скаргами, а от рішення відмовити – за 132 скаргами.

За 33 скаргами Колегія виявила порушення, які було неможливо усунути, тому таких Замовників було зобов’язано відмінити процедури закупівель.

Водночас сума коштів, які були сплачені за подання скарг до органу оскарження і надійшли до держбюджету, сягнула майже трьох мільйонів гривень.

За словами Юрія Терентьєва, наразі досить велика кількість скарг надходить без оплати. Такі скарги, Колегія, відповідно до норм Закону, зобов’язана залишати без розгляду. Тому, аби вдосконалити механізм зняття плати за скаргу, у стадії розробки знаходиться законопроект, в якому передбачено, що скарга в автоматичному режимі не надходитиме до органу оскарження, якщо за неї не буде внесено плату (буде здійснюватись через систему електронних закупівель «Прозорро»).

Також на брифінгу зазначили про найбільш оскаржуваних Замовників. Серед них, вже другий місяць поспіль, на першому місці ПАТ «Укрзалізниця» – її філії, на які до Органу оскарження надійшло 40 скарг.

У березні частіше за інших скаржилось на дії Замовників ТОВ «Паливторг», яке подало до Органу оскарження 19 скарг.

При цьому Голова Комітету наголосив, що від початку 2018 року спостерігається тенденція збільшення кількості скарг стосовно закупівлі послуг харчування, продуктів харчування та природного газу і вугілля. При розгляді таких скарг Колегія виявляє збільшення кількості порушень, пов'язаних, у першу чергу, з діями Замовників, які значно ускладнюють вимоги тендерної документації. Зокрема, встановлюють надмірні, складні для виконання вимоги або застосовують дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників.

Учасники торгів, у свою чергу, іноді зловживають правом на оскарження, зокрема, в частині подачі скарг в останній, передбачений законом строк (у тому числі, подають скарги о 23:59 тощо), що призводить до затягування строку проведення закупівлі. Також учасники оскаржують формальні помилки в пропозиціях конкурентів, які в інших торгах були підставою для невідповідності пропозиції самого скаржника, і які він оскаржував до Колегії, вважаючи формальними.

З презентацією звіту можна ознайомитися тут.

З повною версією відеозапису звіту можна ознайомиться тут.

Відкриті дані  |  Мапа сайту  |  Файловий архів  |  Фотогалерея
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Антимонопольний комітет України