Головна » Прес-центр » Новини АМКУ » 2016
26.10.2016
АМКУ надав Мінінфраструктури обов'язкові для розгляду рекомендації

які були схвалені 25 жовтня 2016 року на засіданні Комітету з метою припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», усунення причин виникнення цього порушення і умов, що йому сприяють, а саме:

1. Розробити та затвердити порядок визначення та надання орендодавцям об’єктів державної власності, що входять до сфери управління Мінінфраструктури, зокрема, підприємств авіаційної галузі (аеропортів), пропозицій до умов конкурсів на право оренди такого майна та пропозицій (висновків) до умов договорів оренди, які мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна та здійснення на орендованих підприємствах технічної політики в контексті завдань галузі, та які не повинні призводити до обмеження конкуренції, яким передбачити:

1.1) перелік прозорих, недискримінаційних, об’єктивних інших (додаткових) умов конкурсів, крім тих, що визначені законодавством, та виключний перелік випадків, в яких зазначені умови пропонуються орендодавцям до включення та застосування;

1.2) передбачити прозорі, недискримінаційні, об’єктивні інші (додаткові), рівні для всіх орендарів умови договорів оренди, крім тих, що визначені законодавством, та виключний перелік випадків, в яких зазначені умови пропонуються орендодавцям до врахування при укладенні договору оренди.

2. До затвердження зазначеного в пункті 1 порядку утриматись від надання орендодавцям об’єктів державної власності, що входять до сфери управління Мінінфраструктури, зокрема, підприємств авіаційної галузі (аеропортів), інших (не передбачених законодавством) пропозицій до умов конкурсів на право оренди такого майна та пропозицій (висновків) до умов договорів оренди, застосування яких може призводити до обмеження конкуренції.

Додатково:

Антимонопольним комітетом України разом із Київським обласним територіальним відділенням Комітету проведено дослідження щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції під час організації і проведення конкурсів на право оренди державного нерухомого майна, зокрема, розташованого в ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (далі – ДП «МА «Бориспіль»).

У ході дослідження було встановлено, що до деяких конкурсів оренди нерухомого майна, проведених регіональним відділення Фонду державного майна України по Київській області, та до договорів оренди Міністерством інфраструктури України пропонувались додаткові умови. При цьому відсутніми є обґрунтування щодо встановлення Міністерством таких додаткових умов, не передбачених нормативно-правовими актами.

Так, Мінінфраструктури було запропоновано внести зміни і доповнення до окремих проектів договорів оренди, передбачивши, зокрема, можливість передачі орендованого майна в суборенду та встановивши менші строки оренди, аніж ті, що пропонувалися орендарями; додатковими умовами конкурсів, наприклад, було визначено наявність досвіду роботи в одному з міжнародних аеропортів України протягом не менше 3–х років, наявність права на використання не менше 3-х широко пізнаваних міжнародних брендів, використання в роботі в Україні досвіду іноземного партнера та інші.

Отже, додаткові умови конкурсів на право оренди державного майна, що були запропоновані Мінінфраструктури, є необґрунтованими та дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання - претендентів на право оренди державного майна, що у свою чергу може негативно впливати на конкуренцію на ринку приміщень, які здаються в оренду.

Про результати розгляду цих рекомендацій Міністерство інфраструктури України повинно повідомити Антимонопольний комітет у тридцятиденний строк з дня їх отримання.

Відкриті дані  |  Мапа сайту  |  Файловий архів  |  Фотогалерея
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Антимонопольний комітет України