Головна » Державна допомога суб'єктам господарювання

Зобов'язання України щодо створення ефективної системи контролю державної допомоги суб'єктам господарювання, за зразком системи, яка існує у Європейському Союзі, передбачені низкою міжнародних угод.

Найбільш чіткі вимоги до такої системи встановлено у статтях 262 – 267 Частини 2 "Державна допомога" Глави 10 "Конкуренція" Розділу IV "Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.

Зазначені вимоги стосуються:

- впровадження основних принципів ЄС у сфері державної допомоги;

- забезпечення інституційної спроможності незалежного органу з питань державної допомоги;

- розроблення підзаконних нормативно-правових актів з питань державної допомоги суб'єктам господарювання з урахуванням первинного та вторинного законодавства ЄС, судової практики Суду ЄС, рамковими положеннями, керівними принципами та іншими чинними адміністративними актами Європейського Союзу;

- забезпечення прозорості.

Відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, для впровадження національної системи контролю державної допомоги Україна має:

1) протягом трьох років з дати набрання чинності Угодою – прийняти національне законодавство про державну допомогу та забезпечити функціонування незалежного органу, який матиме відповідні повноваження;

2) протягом п’яти років з дати набрання чинності Угодою – створити повний реєстр схем державної допомоги;

3) привести ці схеми допомоги у відповідність до критеріїв, визначених у статтях 262 та 264 цієї Угоди протягом строку не більше ніж сім років з дати набрання чинності Угодою;

4) протягом перших п’яти років після набрання чинності Угодою, будь-яка державна допомога, надана Україною, має оцінюватись за правилами, ідентичними правилам Європейського Союзу щодо країн зі складною соціально-економічною ситуацією.

Законом України "Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони" Угоду про асоціацію між Україною та ЄС ратифіковано.

1 липня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 1555-VII "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", розроблений Антимонопольним комітетом України з урахуванням зобов'язань, визначених Угодою про асоціацію між Україною та ЄС. Зазначений Закон набере чинності у повному обсязі 2 серпня 2017.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" Уповноваженим органом з питань державної допомоги визначено Антимонопольний комітет України.

До повноважень Антимонопольного комітету України як Уповноваженого органу з питань державної допомоги, зокрема, належать:

- нормативне забезпечення здійснення контролю та моніторингу державної допомоги;

- отримання та розгляд повідомлень про нову державну допомогу;

- визначення належності до державної допомоги заходів з підтримки суб'єктів господарювання, оцінювання допустимості державної допомоги для конкуренції;

- збирання інформації про заходи з підтримки суб'єктів господарювання;

- надання обов'язкових для розгляду рекомендацій про внесення змін до умов надання державної допомоги, а також роз'яснень з питань державної допомоги;

- прийняття рішень про тимчасове або повне припинення надання незаконної державної допомоги та її повернення.

Відкриті дані  |  Мапа сайту  |  Файловий архів  |  Фотогалерея
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
© Антимонопольний комітет України