4
червня 2020 року Хмельницьке обласне територіальне відділення Антимонопольного
комітету України здійснило державну реєстрацію зміни назви на Південно-Західне
міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України.
Відповідно до розпорядження
Антимонопольного комітету України від 28.11.2019 №23-рп «Про реорганізацію
територіальних відділень Антимонопольного комітету України» (зі змінами) з 1
червня припинено виконання функцій Вінницького, Тернопільського, Чернівецького
обласних територіальних відділень Антимонопольного комітету України, визначених
Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України. З 2 червня
2020 року виконання функцій, що були віднесені до компетенції цих відділень,
розпочато Хмельницьким обласним територіальним відділенням Антимонопольного
комітету України.
Довідково. З 2
червня розпочалося формування міжобласних відділень Антимонопольного комітету України:
Північного
(Київ) шляхом приєднання Житомирського, Чернігівського та Черкаського
відділень.
Північно-Східного
(Харків), яке об’єднає Сумщину, Полтавщину, Донеччину та Луганщину.
Південно-Східного
(Дніпро), що стане центром також для Запоріжжя та Кіровоградщини.
Південного
(Одеса), яке куруватиме Херсонщину, Миколаївщину та Крим.
Південно-Західного
(Хмельницький), до якого приєднаються Вінниця, Тернопіль та Буковина.
Західного
(Львів), що відповідатиме за Рівне, Волинь, Івано-Франківськ та Закарпаття.

Отже, 18 територіальних відділень припинили
існування як юридичні особи, натомість 6 стануть справжніми потужними
регіональними центрами.
В усіх обласних центрах залишаться
відокремлені підрозділи Антимонопольного комітету України. Тобто подати заяву
чи скаргу, проконсультуватися, надати відповідь на запит органу Комітету можна
буде і у звичному місці, і в міжрегіональному відділенні. Формальна зміна буде
лише одна – адміністративні колегії діятимуть і ухвалюватимуть рішення та
рекомендації лише в нових міжрегіональних відділеннях.
Втілення реформи дозволить: створити гнучку
та ефективну систему із захисту конкуренції на місцях, скоротити адміністративні
витрати Комітету на утримання 18 юридичних осіб, організувати найсучасніше
методологічне забезпечення, уніфікацію правозастосування в регіонах, усунення
залежності від місцевих органів влади, що дозволить ефективніше боротися із антиконкурентними діями цих органів – створенням бар’єрів
для входу на ринок, дискримінаційними умовами в питаннях оренди землі,
комунальної власності, доступу до ресурсів тощо, зниження потенційних
корупційних ризиків.
Результатом реформи стане значно
ефективніше вирішення регіональними органами АМКУ проблем місцевого бізнесу та дієвий
захист конкуренції в регіонах.