Головна » Прес-центр » Про головне
05.04.2016
18 травня 2016 року набирає чинності Закон України від 26.01.2016 № 935 "Про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями).

Зазначеним Законом передбачено:

підвищення порогових показників, при перевищенні яких необхідним є отримання відповідного дозволу на економічну концентрацію;

запровадження більш гнучких, швидких та спрощених процедур отримання попереднього дозволу на економічну концентрацію.

Для цього Закон передбачає запровадження дворівневої моделі контролю за економічними концентраціями:

-  перший рівень спрямований на контроль за концентраціями за участю великих українських компаній, чий сукупний оборот або вартість активів в Україні та світі перевищує 30 млн. євро і при цьому сукупний річний оборот або сумарна вартість активів принаймні двох з учасників концентрації в Україні перевищує 4 млн. євро;

- другий рівень спрямований на контроль за концентраціями, що полягають у придбанні компаніями, чий світовий оборот перевищує 100 млн. євро, українських підприємств, показник обсягу реалізації товарів яких перевищує еквівалент 8 млн. євро в Україні (вартість активів при цьому до уваги не береться).

Для цілої низки випадків економічних концентрацій, які в силу характеристики ринків чи ринкових позицій учасників концентрації не викликають занепокоєння щодо їх негативного впливу на конкуренцію на ринках в Україні (включаючи концентрації за участю іноземних компаній), передбачається запровадити спрощену скорочену процедуру попереднього контролю, подібно до тієї, що передбачена Регламентом Ради (ЄС) №139/2004 щодо контролю за концентрацією суб’єктів господарювання. Зокрема, така процедура передбачає запровадження мінімально необхідного обсягу інформації, необхідного для підтвердження існування обставин для застосування спрощеної процедури, та скорочений строк самої процедурилише 25 днів (дотепер цей строк складав 45 днів).

Передбачається застосування скороченої процедури в першу чергу у випадку здійснення економічних концентрацій за участю іноземних компаній, коли ринкові частки учасників концентрації не є значними або коли економічна концентрація здійснюється на різних товарних ринках.

Іншою важливою складовою забезпечення ефективності спрощеної та загальної процедури є закріплення обов’язку Антимонопольного комітету України проводити за зверненням учасників концентрації попередні консультації з метою підвищення правової визначеності щодо інформації та документів, що є необхідними для подання заяви у відповідному випадку концентрації, а також своєчасне врегулювання можливих недоліків заяви після її подання.

Зберігається норма, згідно з якою у разі, якщо протягом строку розгляду заяви органи Антимонопольного комітету України не розпочали розгляд справи про узгоджені дії чи економічну концентрацію, рішення про надання дозволу вважається автоматично прийнятим. Визначати випадки, коли застосовується той або інший процедурний режим, буде Антимонопольний комітет України.

Варто зауважити, що прийняття цього нормативно-правового акту є помітним кроком на шляху до реалізації реформи антимонопольного законодавства, здійснити яку Україна зобов’язалась, підписавши Угоду про асоціацію з ЄС.

 

 

Консультаційний центр  |  Фотогалерея  |  Мапа сайту  |  Файловий архів
Цей сайт створено за фінансування ЄС. Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, якщо не зазначено інше
© Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України